Thursday, September 15, 2011

# Nasi Hujan Panas #

Assalamualaikum...

letih pon tak hilang lagi ni.. drive pegi & balik dari alor setar - pulau pinang... lepas tu amek adik kat jetty kuala kedah pulak..macam la jauh sangat kan.. heee~ tapi aku peduli hape..janji aku penat!! huh!! 

tapi yang tak tahannyer.. masa sampai simpang nak masuk kampung aku, ada satu budak nie jatuh motor.. aduhh.. nasib dia memang baik lar.. umur dia panjang... dia jatuh belakang kereta.. betul2 kat simpang.. kalau lah dia terrrrr jatuh kat tengah sket ker.. dia tak sempat break ker... memang aku tak dapat nak bayang la... memang masa dia lalu sebelah aku pon dah perasan lajunyer budak ni bawak!! Alhamdulillah.. mungkin motor dia ada calar / rosak sikit.. tapi dia selamat~


okeh.. berbalik pada tajuk!!

tadi ada singgah kat umah atok sedara aku kat Keladi @ Kulim, Kedah...

pastu ada pulak beras basmati yang anak dia beli kononnyer nak masak masa raya aritu.. tapi tak sempat... jadi... jeng3.. bermulalah agenda.. heheh.. Memandangkan niat asal beli beras tu nak buat Nasi Hujan Panas, so, mak aku la tukang memasaknya tadi.. (bukan aku okey) =P

lauk pulak atok sedara aku beli jer.. tak sempat nak masak macam2 sebab plannyer nak balik tengahari... tapi terlajak pulak.. lepak sampai petang... heheh~ =D
gambar masa air baru kering.. dalam periuk lagi~ =))

ni pulak baru je lepas tambah kaler hijau.. tukang pegi beli lambat balik..=P

okeh.. aku dapat tunjuk gambo nasi yang dalam periuk jer.. sebabnyer... masa hidang, lupe nak amek gamabr...hahaha.. dah lapar sangat memasing agaknyer... hik3... masa rehat2 smbil borak2 lepas makan je baru aku ingat..hehehe~ jangan marah!!! ;)

p/s : ari ni perut meragam jer dari pagi.. dapat nasi ni terus sihat...hahaha.. tp malam buat hal balik.. keh3

7 comments:

kiEyn kiNah said...

hamboiii......

afzalsukasuki said...

feberet den tu beb

shida'R said...

jayhunt hasilnya camne ?

jehanfrhin said...

@ kinah : hehehe ^_^

@ afzal : lg best dgn ayam madu & daging hitam kan....

@ shida : hasilnya... cantik & sodap.. tapi lupa snap picture.. heheh :)

Ijah EmoTemo said...

wahh mmg feberet tu nasi hujan panas :D

aimie amalina said...

waaaaaaaaaaa
nasi hujan panaassss
sungguh panasss melihat disinii
heeee

bunga said...

amboiii..amboii..amboii..