Friday, September 23, 2011

Celcom U.O.X # apa sudah jadi?

Assalamualaikum...

Salam sejahtera semua!!~


apa itu U.O.X?

U.O.X merupakan singkatan bagi University of Xpax yang mana......

  • Program Pek University of X/U.O.X. hanya boleh diaktifkan/digunakan jika pelanggan berumur antara 18 dan 25 tahun.
  • Pelanggan perlu mengemukakan dan menyerahkan salinan Kad Pengenalan Pendaftaran Negara (KP) atau pasport kepada Celcom atau wakil penjual yang dilantik untuk tujuan pendaftaran dan pengaktifan Program ini.
  • Pelanggan hanya boleh mendaftarkan 1 (satu) Pek U.O.X. dengan menggunakan KP/Pasport di bawah Program ini.
  • Pelanggan adalah tidak dibenarkan untuk bertukar ke Pelan U.O.X. daripada Xpax, Blue, Sukses, Suksesin, MATRADE (“Pelan Prabayar Celcom”). Pelanggan juga adalah tidak dibenarkan untuk bertukar dari Pelan U.O.X. kepada Pelan Prabayar Celcom lain.
nak baca lagi cer kelik kat SINI...

Apa kaitan U.O.X dengan entry aku kali ni?

saboo ler.. aku baru nak brief pasal UOX nie..hehe..

 okeh.. back to da story, sememangnya pack Celcom UOX ni sangat terkenal dalam kalangan student yang menyambung pelajaran di institut pengajian tinggi (sebelum Hotlink kenalkan Youth club).. tak kurang jugak yang bekerja pon ada yg guna..

okeh..seperti yang kita sedia maklum *ayat karangan BM time skola dolu2*... Pelan ni mempunyai banyak kelebihan antaranya :-
  1. sangat menjimatkan sebab kalau call @ sms @ video call pon sangat sangat sangat murah *bila pulak celcom bayar aku utk promot nih??*
  2. tiada tarikh luput... rasanya sampai umur 25 tahun kalo tak salah aku..

aku sangat bersetuju dengan no 1 sebab memang diakui.. aku beli pon pasal charge nyer murah.. so senang aku nak contact parents aku, lecturers & my  friends..  nama pon student.. sape nak kena charge mahal kan..

akan tetapiiiii.............

aku sangatsangatlah TIDAK bersetuju dengan kenyataan no 2..
sebab....
aku tak diberikan kelebihan tersebut... aku dah pernah tanya kat cawangan celcom.. tapi jawapan diorang bagi sangat menghampakan aku.. aku pon tak ingat apa yang diorang cakap tapi yang aku tau tak membantu langsung!! huh!! *protes*..

disebabkan hal ni, aku terpaksa reload selalu (sebenarnya bapak aku..heheh) sebab nak pastikan kredit aku sentiasa ada & tarikh luput sentiasa maju ke depan.. kredit aku pernah mencecah RM80 ke atas gara-gara sentiasa topup nak hidupkan tarikh.. itupon puas aku call mak aku sebab nak habiskan kredit yg hakikatnya memang tak habis2.. dah nama pon murah.. bila nak habis.. ada jugak aku pernah bagi khidmat emergency reload (share) kat kawan2 aku.. walaupon kena charge 50 sen, aku tak kesah.. kredit aku kan banyak.. hahahah..

tapi itu semua dulu.... kenangan yang indah belaka... cissss~


kini.........

dua ari lepas masa aku belek2 phone, tetiba screen yang gelap gulita menyampaikan sepotong kek ayat di atasnya yang berbunyi....

* Sim card registration failed*

so, dengan penuh debaran aku cuba memahami adakah ini merupakan luahan perasaan yang dibuat oleh pihak celcom untukku?? heh~ =P

sememangnya tepat tembakan tekaan aku.. pihak celcom telah menyuarakan rasa hati kepadaku kerana telah lama mengabaikanmu...... sim card aku kena block .. owh.. tidak.. number ni aku sayang gilaks... mengapa ianya dirampas... ouch!

disebabkan lama tak reload sejak aku habis belajar beberapa bulan lalu, kau pergi tinggalkan aku.. *emo jap*

ekceli, aku dah dapat mesej tempoh ihsan 30 hari tu.. tapi tak sangka cepatnye dah 30 hari.. aku ingat lagi 2,3 ari baru nak g reload.. sengal betul.. dah la dekat 2 minggu phone tu tak on sebab problem nak charge bateri.. aiseyy..

petang tadi aku try call no lama tu, tau apa yang aku dengar???

" nombor yang anda dail tiada dalam perkhidmatan"

betapa hancur, remuk redam hati aku..
ni je la yang tinggal... huuu~

gambar pon dah blurr.. memang sah2 takmo berkhidmat kat aku lagi~ pheww


nasib baik Maxis aku still okay.. hehe.. yang ni memang dihatiku la.. dari form 4 aku beli.. *_^

sebagai ganti, aku pasang sim card lagi satu kat phone tu..~ Salamfone ~


ni pon tunggu masa je nak kena block.. esok aku reload lah..

p/s: kepada kawan-kawanku.. SILA jangan membuang kredit anda dengan menghantar sms kat num celcom aku lagi yer.. kalo ada pape, leh contact Maxis/ salamfone @ email aku.. PM pon boley~

15 comments:

nuRuL haNis said...

anis pakai uox...tahun depan dah 25 tahun...huhu. sayangnya.... salamfon ni, bagus ke? hurm....

Gdsbnga said...

saya pun dulu gune uox jugak . tapi sekarang dah tukar xpax yang plan baru tu . lagi murah .

jehanfrhin said...

@ nuRuL haNis : entah la.. tak berapa arif sgt pasal salamfone ni.. rsanya xde la murah sgt..tp biasanya stiap hari jumaat diorg hntar mesej tazkirah & setiap bulan ada org yg brtuah akan dpt pegi umrah..

@ gadis bunga : owh..plan yg mana satu eh?

nurulain1011 said...

wahh takotnye dengarr..pasal da 3 bulan x on number upax tu. ape dah jadi agaknya. Jap lagi nak try on..btw, first tyme dengar pasal salamfone tu..

;D

Niena Muhammad said...

erk.. skang pn pakai UOX ngan youth club. luput 2014 nie :D

Anonymous said...

klo sim card registration failed tu kirenye da kne block la ye..aduh..mslh la..kne beli bru la nampaknye

Unknown said...

klu nk dptkn aktif smpai umur 25th, kna pg celcom center utk pengesahan pastu bru la dpt.. tu yg aku kna dulu... then sim kna block, klu pg dkt celcom center, boleh aktifkn semula nombor tu...

Unknown said...

salam... sy org baru kt site nie... heheh.. nk tny klu nk tukar plan dr X2 ke UOX cmna tah??

Unknown said...

salam... ak nk tukar plan X2 ke UOX nie... hgpa bg cara.. heee

Unknown said...

ak nk tukar plan x2 ke uox...cmna weh??

jehanfrhin said...

@ Mohd Riezal : sorry.. x pasti sangat la... cuba try ke celcom centre.. sana dorg boleh tukar on da spot.. make sure umur below 25 la.. :)

Anonymous said...

Salam genk.. Aku dtg nk nyebuk jap kikikiju.... Aku guna plan OUX.. mmg berbaloi... Bukan aku nk pilih pngilan murah.... SO AKU KAKI CHATING... SO PLAN OUX.... SGT2 HEBAT..... SEBAP ONLINE INTERNET FREE.... SRONOK SGT... DPT ONLINE FACEBOOK & MCM2 LAGI LAH.... THNKS O.U.X.....HUHUHUHU

Anonymous said...

Salam genk.. Aku dtg nk nyebuk jap kikikiju.... Aku guna plan OUX.. mmg berbaloi... Bukan aku nk pilih pngilan murah.... SO AKU KAKI CHATING... SO PLAN OUX.... SGT2 HEBAT..... SEBAP ONLINE INTERNET FREE.... SRONOK SGT... DPT ONLINE FACEBOOK & MCM2 LAGI LAH.... THNKS O.U.X.....HUHUHUHU

jehanfrhin said...

ohh.. internet free ehhh?? xpenah tau plak.. dh lama x pakai.. ok la tu.. berbaloi-baloi...... ^_^

Unknown said...

Assalamualaikum semua..mntk maaf semua kalau saya mencelah kat sini..hehe..sebenarnye saya bukanlah pengguna celcom..sebelum ni saya telah menggunakan maxis youthclub..dan mmg saya akui pelan ni sgt murah..tp baru2 ni pelan ni telah tamat tempoh dan saya menggunakannye seperti biasa..tp ble fikir2 balik..sudah brp lama saya menggunakan telco ini..pernah ke saya mendapat pelbagai ganjaran seperti income tetap setiap bulan,tiket kapal terbang dan etc..saya hanya dpat call free je ble smpi birthday saya..hehe..oleh itu saya telah mengambil langkah utk menukar simkad saya kepada 1 simkad yg saya boleh dpat pelbagai kelebihan dan boleh jana incom dan income itu adalah tetap..anda boleh jadikan handphone anda sbg ASSET anda..nk tahu lebih lanjut tentang simkad ini..jemputlah dtg ke page saya di fb..hehe..insyaAllah Allah permudahkan segala urusan kita didunia..

https://www.facebook.com/TONEEXCELpali242805?ref=hl