Thursday, August 9, 2012

gara-gara kejar lori, kena kejar dengan polis trafik

assalamualaikum...

tadi masa tengah rileks2 di bilik j-qaf sekolah sementara menunggu masa mengajar, tiba-tiba......

prangggg... panggg... pommm...  tanjat boboi terkejut aku.. bunyi tersebut disertai dengan black out...
bila keluar je tengok, kabel yang disambung pada bumbung tercabut... jalan punya jalan... siasat punya siasat, tiang elektrik patah.. pelik juga angin takda, ribut takda, patah...

rupa-rupanya ,  bukan tiang tu je, sampai dua tiga tiang yang terlibat.. wayar kabel dah putus. kabel yang disambung pada kuarters guru pon tanggal sekali...

nak dijadikan cerita, puncanya sebuah lori parking berhampiran satu tiang elektrik, tetiba pemandunya angkat belakang lori tu dengan alasan minyak nak abis... sudah la tak pandang kiri kanan atas bawah, sekali terkena dengan satu kabel, sampai putus kabel tu dan oleh keranan terlalu tegang wayarnya telah menyebabkan tiang yang lain patah dan mengakibatkan gegaran sehingga tercabut kabel.

 agak kurang ajarnya, pemandu tu terus larikan diri.
masa kejadian tu pulak ada dua tiga orang cikgu skola aku ni nampak... apa lagi, terus dua orang cikgu sekolah aku ni start motor, kejar lori tu tanpa sempat memakai topi keledar...

sekali, polis trafik nampak, terus dikejar cikgu sekolah aku tu tanpa mengetahui keadaan darurat.. nasib la.. gara-gara kejar lori, kena kejar pula dengan polis trafik.. hahaha.. apa yang jadi lepas tu aku pon tak tahu... kononnya pemandu lori tu suruh bercakap dengan bos dia...
yang pasti, banyak kerugian melibatkan sekolah kami.. dengan aircond yang terbakar.. haissh~

No comments: