Saturday, March 24, 2012

Selesema~

aSsalamualaikum

alhamdulillah.. akhirnya hari nie ringan plak tangan aku nak menaip entry baru..hehehe~

selama nie aku buka jer blog nie.. tapi tengok-tengok jer..

nak blogwalking pon cam malas jer.. bukan ape, mood xdatang..

tambahan pulak jiwa aku xberapa tenteram sket kebelakangan nie..

thanks kat semua yang sudi menjenguk yer ^^

actually aku nak cakap pasal selesema.. dah dua minggu kowt belum sembuh-sembuh lagi...

lama kan???

so, nak dijadikan cerita, semalam di sekolah memang aku dah takleh tahan.. kalo setakat selesema sikit-sikit maybe x heran sangat.. tapi aku nie dah tahap melarat sampai sakit kepala, tulang hidung & gigi.. risau mak aku bila aku bagitau.. ye la.. kalo setakat dipisahkan antara negeri, boleh gak mak aku g jenguk.. tapi aku dah beribu kilometer & dipisahkan oleh laut cina selatan lagi...

jadi semalam aku mintak la izin dengan guru besar (GB) untuk keluar sekolah.. nak pergi klinik masa persekolahan.. harus la mintak izin dulu~

tapi aku malu plak bila teringat balik.. nangis-nangis aku depan GB.. bukan nak minta simpati.. tapi memang time tu sakit betul.. x leh tahan dah.. time tu agaknya GB aku nie fikir aku rindu nak balik semenanjung.. dia siap pesan jangan fikir sangat la pasal umah.. walhal aku nie memang antibody lemah sket.. Siap samakan aku dengan anak dia.. katanya " anak saya yg ketiga pon memang cengeng sikit.. pendiam & cengeng orangnya".. hahah.. mentang-mentang la aku pon anak ketiga jugak.. kui3~

So.. aku pergi klinik, ramai la pulak masa tu... bila sampai je turn aku.. apa lagi, tanya terus semua yang aku nak tau sangat..

doktor tu cakap la kemungkinan kuman yang menyebabkan kepala aku sakit sangat.. punya la banyak ubat dia kasi kat aku.. makan sekali je semalam.. terus tido tak bangun-bangun... hahaha.. sedar-sedar pagi tadi, ringan dah kepala aku.. gigi pon okay dah.. betul-betul kuat ubat dia kasi.. cuma selesema aku jer yang tak baik lagi sebab aku x start makan lagi ubat selesema.. 

masa doktor tu terangkan pasal sakit aku, dia tunjukkan gambar nie... 



terperinci jugak la dia terangkan.. memang puas hati la bila persoalan aku terjawab...
thanks yer doktor.. sakit aku pon dah kurang.. alhamdulillah..

p/s : masih terasa malu berhadapan dengan GB~ ^^

No comments: