Wednesday, June 8, 2011

tOur de LanGkaWi~ part 1

hallooo..
ari nie aku nak luangkan sedikit masa aku yang sepatutnya sibuk nie dengan menulis entry pasal hari2 terakhir kami di langkawi..
macam yg korang tau (macam la semua tau..heheh) aku bersama 4 orang kawan aku yang lain baru selesai menjalani latihan industri di pulau lagenda.. Langkawi..
Selama 3 bulan kat sana.. macam2 yang kami lalui.. ada suka, duka.. sedih.. tawa.. macam2 la.. serba serbi ada.. heheh... so, sebelum kitorang pulang ke kampung halaman masing2, kitorang pulak yg round tour pusing2 langkawi..

hari pertama kitorang pergi mangrove.. untuk sesape yg xtau, mangrove ni merupakan satu aktiviti riadah dengan menaiki bot laju dan menyusuri hutan paya bakau serta pulau yang terdapat di langkawi.. tempat2 yg wajib dikunjungi kalo pergi mangrove nie, gua kelawar, gua buaya, eagle feeding, fish farm, pulau dangli (memberi makan kpd ikan2).. selain itu, kita jugak boleh menyaksikan sempadan di antara langkawi dan thailand... cakap banyak x guna.. ni aku tunjuk sedikit gambar2 masa kitorang mangrove hari tu..

mAsa kat jetty tanjung rhu!!

dlm boat @ eagle feeding:)
gua buaya
bersama belangkas kt fish farm =)
fish farm



jd kapten boat jap..hehe =))

 tgh beramah mesra ngn ikan2 kt pulau dangli ..


bot tgh menarik pukat ikan bilis

ni la yg dinamakan nyawa2 ikan =p

mengintai ikan bilis melompat2..

dpt ikan bilis free.. =p


ni baru sebahagian dari gambar2 kitorang.. ada banyak lagi, tp xkan nak letak sumer kan.. hehehe.. 
kitorang pegi mangrove 3 jam... yg pentingnya... kitorang pergi FREE.. heheh.. xkena bayar.. tokey boat sponsor.. heheh..
then, lepas balik kitorang pergi makan... kat mane??
Bamboo Chenang Restaurant...
masa tunggu waiter amek order =))


order..order...


makan-makan..hehe...


selesai sesi makan..hehe.. licin ~

dah kenyang, pakat2 balik umah ler.. seharian berjalan2.. best....untuk  hari kedua nanti aku wat entry baru yer.. =))


8 comments:

bunga said...

amboi berseronok sakan tu..jeles k..kahkaha..

jehanfrhin said...

@bunga : ops.. jeles ker?? haha.. mmg post nk bg jeles pon =p.. yes!! berjaya :p hak3

apik pehe said...

hehhee..seronok tengok korang bercuti

Miecyber said...

Seronoknya bercuti...

Kesan Malaria melalui hand phone
Di Mana Ada Kemahuan, Di Situ Ada Jalan...
Bangladesh VS Vietnam

アヌム ちゃん said...

bestnyaaaa jln2 langkawi..pernah g sekali je..huhu

jehanfrhin said...

@ apik pehe : tgk jer dh seronok.. kalo pegi sdr bertambah2 seronoknya~ :D

@ miecyber : yeap!! seronok :) nnti pegi la bercuti kt sana..

@ アヌム ちゃん : balik nanti pegi la lgkw..shopping~hehe.. ^_^

Budak Botak said...

Seronoknya dapat pi langkawi...

Entry terbaru -> Ini Jadinya Kalau Tak Belajar Jawi... (",)

Has Liana said...

$alam sesiapa nak ke Langkawi saya ada homestay btul2 tgh pekah kuah.. 3blik full aircond pantry n ruang tamu.. semalam rm250 2 mlm ke atas hanyalah rm220 sahaja.. selain itu saya juga mnyediakan mangrove tour 2 jam dgn hrga rm170 sahaja !!! island tour keta sewa pn ada hubungi sy na 0134569984 ana..