Monday, July 18, 2011

dilema....

assalamualaikum & salam 1 malaysia..
alhamdulillah, malam nie aku diberi keupayaan untuk menghapdate belog aku setelah hampir sebulan xde update.. sebab2 yang membuatkan aku tak hapdate nie bukan ape, berpunca dari aku jugak.. akibat kemalasan yang melanda ditambah dengan kelajuan berokband yang macam siput sedut je plus kesibukan aku.. so, malam nie takleh nak tangguh2 lagik dah.. aku terpaksa jugak berikan nafkah kat blog aku nih.. haha..

hokey3.. by da way, aku skang nie dah abes belajar.. diulangi, Habis Belajar!! sekarang cuma menanti untuk sesi graduasi jer.. untuk majlis konvokesyen aku pon xtau bila tarikh betul2 akan diadakan.. ada ura-ura mengatakan bulan november.. so, tunggu ajela.. lagipon sekarang nie jugak aku tengah tunggu result latihan industri..

masalah aku sekarang nie, aku dah abes degree, insyaAllah... tapi aku masih blurr lagi nak watpe lepas nie... nak kerja ke?? nak sambung master ke?? fenin3... KERJA @ BELAJAR??

aku teringin gak nak kerja.. tapi kerja ape ek?? aku nie dah la takde pengalaman.. sekadar pengalaman waktu praktikal jer.. ade ke orang nak amek aku kerja?? ermm... belajar pon aku nak jugak.. sambung master.. sape tak nak woo.. tapi...... ha.. ni yang aku malas nie... ada tapi2 pulak.. erm.. sekarang nie dah masuk minggu ke-3 aku lepak kat umah tanpa buat apa2... sape nak bagi kerja kat aku??? sila angkat kening anda yer..

tadi masa aku termenung depan lappy nie tetiba lak aku teringat kat satu yayasan nie... aku penah join dulu.. jadi ahli/sukarelawan.. so aku google balik yayasan nie.. aku rasa, daripada aku xde buat apa, baik aku hulurkan sumbangan tenaga aku sebagai sukarelawan yayasan nie kan.. ade gak pekdahnye.. tapi tu yang aku pikir la.. tak tau lagi nak pegi ke tak ofis yayasan tu.. mau taknyer, aku segan lak xde member.. bukan aku kenal pon orang kat situ.. kalo ada pon sorang dua jer.. tapi dorang plak tak kenal aku..hahah.. ape da..

so, aku conpius... apa yg patut aku buat yer?? >_<

4 comments:

Shida Radzuan said...

dua2 pun ade kebaikan..jayhunt..kalo keje dapat pengalamn skit..walau xbnyk..lepas tu leh smbung master..moga jayhunt berjaya ok =)

Rosmarieza said...

umah jay dekat ngan sekolah tak? if ade modal jay leh buat berniaga~ untung tau!;) jual jenjajan kew~ mesti ramai yang nak beli!;)

Bunga said...

pilih yang mana pun xpe syg..yang penting kena buat yg terbaik..:)

jehanfrhin said...

@ shida'R : thanks shida... insyaAllah semoga dapat lakukan kedua2nya.. doakan erk!! ;)

@ rosmarieza : kat ujung kg nie de skola rendah.. tp kt depan skola tu pon da kedai.. kt smpg ujung kg pon da kdai runcit ngn warung.. cam ssh je kak.. btw thanks bg cdgan :)

@ bunga : thanks dear~ insyaAllah, i'll do my best!!!