Sunday, March 6, 2011

praktikal punyer cerita....

salam..
sekarang nie aku agak busy sikit sebab baru minggu pertama praktikal..
kalo nak diikutkan sebenarnya belum sampai seminggu lagi pon aku praktikal nie.. baru 3 hari jer... maybe kalo dah seminggu, sebulan aku punya busy bukan tahap busy sikit.. tapi busy banyak..hehe.. tapi pape pon aku xbley nak cakap ape la.. aku pon tak tahu apa lagi kerja menanti pada esok.. lusa.. dan hari2 berikutnyer.. :)
tapi sepanjang ada kat sini, apa yang aku boleh katakan ialah ok!!! semuanya ok!! layanan.. ok!! makanan.. ok!! hehe... mula2 sebelum datang sini, memang cuak jugak aku nie.. tapi bila dah datang, rasa sendiri.. alhamdulillah.. tak seperti yang dikhabarkan.. so far so goOd.. syukur sangat2.. aku banyak belajar perkara baru kat sini.. nanti kitorang akan dibahagikan tugas mengikut jadual yang ditetapkan.. setiap orang akan bergilir2 setiap hari untuk menjalankan tugas sama ada akan bertugas di dalam pejabat, di airport ataupon sebagai pemandu pelancong.. untuk company nie, market kebanyakannya pelancong timur tengah.. memang kena betutur dalam bahasa arab lar.. biasanya aku belajar bahasa fusha atau bahasa buku.. tapi kat sini banyak menggunakan bahasa ammi yaitu dialek bahasa arab ataupon bahasa pasar mereka... hmm.. mencabarkan?? aku tak pernah pulak terfikir untuk menjadi seorang tourist guide nie.. tapi mungkin rezki aku kat sini kot.. alhamdulillah... untuk pengetahuan korang, aku xberkesempatan berbual ngan orang arab.. mungkin esok sebab dalam jadual memang turn aku esok... aku kena bawak orang arab melancong sambil menerangkan tentang tempat2 menarik disini di dalam bahasa ibunda mereka.. ada bran???? huhuhu.. aku redha jer la.. insya allah sauhaawil bikulli juhdi insyaAllah..

1 comment:

kiEyn kiNah said...

pape la jay...jnji kte njaoyyyy!!!!!