Tuesday, March 1, 2011

hari pertama di langkawi (sebelum bermulanya sesi tadrib maidani)

salam alls...
selamat pagi... 
dah breakfast lum??
aku dah makan nasi lemak tadi.. kak yan yg belikan..
kak yan 2 isteri bos aku... merangkap bos kedua aku.. 
sempat la borak2 ngn kak yan nie..
dia nie hebat jugak la.. 6 bahasa dia boleh kuasai.. x termasuk lagi dialek2... 
aku nie baru 3 bahasa.. nampaknya kena belajar lagi nie..
dia ada bagi nasihat2 yang boleh dijadikan bekalan sepanjang berada kat sini..
insyaAllah aku akan usaha agar dapat membuka mata masyarakat terhadap bahasa arab nie..
bukan sebarangan bahasa tau..
bahasa arab nie la merupakan bahasa syurga..
bahasa arab juga merupakan bahasa al-Quran..
bahasa arab nie jugak merupakan bahasa ibunda bagi junjungan besar kita nabi muhammad s.a.w..
so.. 
jangan pandang rendah terhadap golongan yang belajar bahasa arab nie tau..
dah lepas fardhu kifayah 2...
hehehe...

tapi kata-kata kak yan yang buat aku sedar..
"kak yan tak tengok pada rupa seseorang.. tapi kak yan pandang pada kerajinan seseorang.. kak yan tak jadikan orang yang cantik sebagai idola.. tapi kak yan jadikan orang yang rajin dan berjaya sebagai idola kak yan.."
wah.. salute la kat you kak yan.. boleh jadi admire nih.. :)
hope kita dapat bekerjasama dengan baik... insyaAllah.. =)


1 comment:

Rosmarieza said...

selamat berjuang jay!;)