Friday, May 6, 2011

Di malam yang hening............

di kala kepenatan yang menyelubungi diri.. tetap aku rasa nak bukak belog nie jugak..
kenape yer??
macam ada magnet je yang tarik aku untuk bukak tetiap ari...
tapi masalahnyer, aku bukak jer.. bab nak hapdate nie lambat sket..
tunggu betul2 de mOod jer, baru aku hapdate..huhuh..
ape spesies blogger la  nie kan??
ta bley dicontohi nie..

ari nie aku berdepan dengan dua couple guest yang bikin kepala aku betul2 fenin..
huhuhu...
ape la yang dorang wat sampai aku fenin beriya2 nie kan>?>?
for your information guy's,
aku sepatutnyer dok ofis jer ari nie..
tapi disebabkan ada guest yang check Out tengahari tadim pLus da plak yang in lepas 2, terpaksa la aku bergegas ke hotel untuk memulangkan deposit kepada guest t'sebut..
nak dijadikan citer...
sepatutnya guest 2 Out kul 12 noOn, tapi pehal tah, sesedap oren dia jer nak keluar kul 1.00 p.m..
dah 2 bila aku kol bilik dia, nak bg deposit, soh aku tunggu setengah jam..
engatkan lepas setengah jam 2, dia da turun brsama barang2nya...
tengok2, turun semata2 nak amek deposit jew!!
hamek kau!!
aku tunggu macam tugu peringatan jer kat c2, dia bley cakap nak stay  kat bilik 2 sampai dekat pukul 3.. hadoiii.. berasap jer aku time 2!!! sabo je la~

dah 2 yang nak in bilik 2 lepas guest yg agak sengal 2 plak adalah adik dia..
memang mengancam betul la cara dua beradik nie psyco aku..huhu..
dah la berempas pulas aku ngan sorang practical mate aku, c Nurul tolong house keeping kemas bilik yg dia tinggalkan 2.. dengan bersepahnyer, hanya Tuhan yg tau..
boleh plak masa aku g nak bagi kunci, minta la skali ngan deposit kunci.. tau plak bilik yg dia dok, sama ngan bilik abang dia, apa lg, c abang nie beriya la.. komplen sal bilik xde balkoni... hadoiiii...
kalo kat lobi xpe gak.. nie kena g jumpa sampai math'am.. sedap dok makan sambil nyembang kat citu..
stress aku!!!

minta nak tukar bilik plak.. kalo cakap awal2 kan senang...
xde susahnyer aku g mengemas bilik 2...
skali lagi.. sabo je la...
bila dah settle sume, engatkan dah xde masalah lar..
pegi la skali ngan bos aku g makan nasi ayam....(sedap woo =p)
tetiba dapat satu panggilan...
da guest nak tour...
ayoyooo...
makam pon lum ag..
mujur la dorang cakap lg setengah jam nak tour.. kitorang pon apa agi, bedal je la nasi kat depan mata tuh..=D

maka setelah tiba di hotel, ingatkan dia dah tunggu, rupanya belum turun ag.. 
mujur aku x letak surcaj sebab menunggu kan.. ngeh3..
bila dah tour je, dia nak g kat semua taman yg da kat langkawi nie...
ada 3 je pon.. taman buah yakni mardi, taman burung dan taman buaya...
tapi disebabkan dia kaki tidow, kluar pon dah kul 4 lebih, aku bawak g taman buah n taman burung jer..
pas2 dia nak g saloon and kfc..
bila dah sampai hotel, cukup 4 jam..

sepatutnya dia bayar harga 4 jam, tapi dia x nak.. dia cakap nak diskaun..
aku cakap memang harga 2... itu pon dah abes murah dah..
disebabkan sifat guest 2 yang memang tah spesies apa, dia bayar sket jer..huhu..
pe aku nak jawab kat bos nie... uwaaa... semalam bayar x cukup, kononnyer ari nie nak bayar lebih.. tapi ari nie pon bayar tak cukup, ada hati cakap esok nak bayar lebih ag.. huhu..
nasib hang la cek oiii.. esok kalo sapa tak mau amek hang wat tour nasib la.. 
pandai2 la nak idup.. bukan tak kesian, kita kesian kat dia, dia wat kita camtu..
kita dah bagi servis baekk punya pon tak bersyukur lagi..
dah la orang cakap inggeris sepatah pon dia tak paham.. di bantainya cakap arab ngan tukang gunting rambut.. puaiiihhh org kedah kata.. macam la kawan 2 paham..huk3...
tak pe la..
aku anggap cabaran masa berjumpa dengan guest yang banyak karenah macam nie..
mudah2an lepas nie aku jumpa yang baikkkk betulll..
mana tau kan3??
hehe.. ok la..
sekian saja laporan untuk malam ini..
roger3.. *_^


1 comment:

kiEyn kiNah said...

ang sbo je la na....hahaha